Validare nota de intrare-recepție (NIR) cu aviz de însoțire
Avizul de expediție este documentul care însoțește marfa în momentul livrării de la furnizor la cumpărător.
Prin intermediul aplicației eInvoicing, informațiile referitoare la cantități și prețuri din avizul de însoțire sunt preluate automat în nota de intrare-recepție. Câmpurile aferente cantităților sunt editabile, astfel ca persoana care efectuează recepție poate corecta/completa NIR-ul cu cantitățile ce se afla în teren, înainte de emiterea facturii de către furnizor. În ceea ce privește prețurile, acestea sunt preluate automat din aviz, deci din sistemul furnizorului și nu pot fi modificate, evitând astfel eventuale neconcordante între prețurile din sistemul informatic al celor doua părți.
Totodată, la solicitarea furnizorului sau a cumpărătorului, informațiile referitoare la preț pot fi indisponibile celor care completează avizul. Avizul în format electronic se trimite automat cumpărătorului, ulterior avizul fiind preluat și editat spre a rezulta nota de intrare-recepție, ajustând cantitățile în conformitate cu marfa primită.
Nota de intrare-recepție este emisă de către cumpărător în urma primirii și recepționării mărfurilor și se completează automat în baza avizului de însoțire a mărfurilor primit în format electronic, corelând cantitățile primite cu cele înscrise în avizul de expediție.
În plus, sistemul identifică avizele din aplicația de eInvoicing pentru care nu s-au emis încă NIR-urile aferente, în timpul prestabilit și notifică furnizorul și cumpărătorul cu statusul validării, de exemplu aviz fără NIR.
Detalii eInvoicing – aici >>