Cum pastram autenticitatea documentelor arhivate?

Pastrarea autenticitatii documentelor arhivate prin securizarea identitatii clientului sau a persoanei care a emis documentul, in numele si in contul acestuia / acesteia, se face prin aplicarea unei semnaturi electronice extinse sau prin schimb electronic de date.

Semnarea electronica a documentelor de catre administratorul arhivei electronice, cu semnatura electronica, atesta si faptul ca documentul respectiv are valoare de original sau copie, conform hotararii titularului dreptului de dispozitie asupra documentului. Documentele electronice, astfel identificate, sunt arhivate in locatia stabilita de administratorul de arhiva electronica acredita MCSI.

Autenticitatea documentelor arhivate in centrele de date autorizate prezinta si referiri la proprietarul documentului original si locatia in care acesta poate fi regasit dar si la metoda de transfer utilizata, dispozitivul hardware si programul software utilizat. Optiunea de pastrare a autenticitatii documentelor prin semnarea electronica extinsa a documentelor atesta si faptul ca documentul a existat in original la un moment dat, iar marca temporala reda momentul exact la care a fost arhivat documentul in arhiva electronica.

Socializam si pe: