Ce presupune arhivarea electronica conform legii?

Arhivarea electronica conform legii vizeaza crearea, pastrarea, interogarea si utilizarea documentelor in forma electronica, arhivate sau care urmeaza a fi arhivate intr-o arhiva electronica, urmarind prevederile impuse de Legea nr. 135/2007 si legea nr. 16/1996 cu completarile si modificarile ulterioare, respectand normele de prelucrare, acces si protectia informatiei cu caracter public sau privat.

Documentele electronice arhivate conform legii trebuie sa fie stocate intr-un centru de date acreditat ce corespunde normelor de securitate si verificarilor periodice impuse de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale conform deciziei 493/2009.

Astfel, pentru a putea realiza arhiva electronica conform legii trebuie indeplinite urmatoarele criterii:
a. Detinerea unui centru de date acreditat MCSI
b. Detinerea unei aplicatii de management al arhivei electronice conform normelor MCSI
c. Titlul de Administrator de arhiva electronica acreditat MCSI

Arhivarea electronica conform legii se aplica tipurilor de documente specificate prin lege cu regim de pastrare pe o perioada fixa de timp, emise exclusiv in regim electronic. Vorbim aici de documente de tipul contractelor, politelor de asigurari, fluturasilor de salariu, statelor de plata, declaratiilor ANAF.

Socializam si pe: