De unde a aparut necesitatea arhivarii electronice a documentelor conform legii?

Documentele emise exclusiv in format electronic au un regim special de arhivare ce devine obligatoriu in cazul documentelor specificate prin lege, cu regim de arhivare pe o perioada fixa de timp, iar de aici vine necesitatea implementarii unei solutii de arhivare electronica a documentelor emise exclusiv in format digital, de tipul fluturasilor de salariu sau a declaratiilor ANAF.

Procesul de arhivare electronica a documentelor insa, nu poate fi facut in interiorul companiei, ci doar la un furnizor acreditat, care respecta cerintele impuse de semnare a documentelor în forma electronica, cu semnatura electronica extinsa valabila a titularului dreptului de dispozitie asupra documentului. Furnizorul trebuie sa depuna cheia de criptare si decriptare pentru documentele criptate care cad sub incidenta Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

Documentele electronice , odata emise din arhiva Administratorului de Arhiva electronica au aceeasi putere juridica precum semnatura olografa, ele devenind astfel documente autentice, iar in acest fel se elimina necesitatea pastrarii documentelor si in format fizic sau in copie pe hartie.

Socializam si pe: